Kupci vrlo često nisu informisani da svoja prava mogu da ostvare jedino ako reklamaciju podnesu prodavcu i preko njega vode čitav postupak, dakle bez odlazaka u servis ili bilo kakvih drugih radnji po uputu prodavca, koji često svesno uskraćuje zakonska prava kupcu.
Trgovac mora da uvaži zahtev ukoliko je osnovan. Ako to odbija da uradi, onda potrošač treba da se obrati tržišnoj inspekciji.
Vaša prava u brojevima
- 2 godine – imate pravo na opravku i zamenu robe/usluge iako nemate garanciju (reklamacija)
- 6 meseci – imate pravo da robu koja nije ispravna zamenite ili tražite novac nazad. U tih šest meseci neispravna roba vam može biti i popravljena ali izričito uz vašu saglasnost
- 8 dana – je rok u kome trgovac mora da odgovori na reklamaciju
- 14 dana – imate pravo da se predomislite i vratite robu bez ikakvog obrazloženja ali samo ukoliko ste je kupili na daljinu (internet ili TV prodaja i slično)
- 14 dana – dana je rok u kom je trgovac u obavezi da vam vrati novac za vraćenu robu koja je kupljena na daljinu
- 15 dana – rok za rešavanje reklamacije (izuzetak su nameštaj i tehnička roba, kada je rok za rešavanje reklamacije 30 dana)
- 30 dana – rok u kome je trgovac dužan da vam isporuči kupljenu robu (ukoliko nije drugačije ugovoreno) u protivnom je u obavezi da vam vrati novac
- 30 dana – od dana podnošenja reklamacije je rok u kom trgovac mora da reši prihvaćenu reklamaciju kada su u pitanju tehnička roba i nameštaj
- 1 godina – od dana podnošenja reklamacije trgovcu je rok u kojem je moguće podneti predlog za pokretanje vansudskog rešavanja potrošačkih sporova
Koja su najvažnija prava kupca?
Kupac u roku od šest meseci od kupovine ima pravo na povraćaj novca, zamenu za novi proizvod ili popravku.
Kupci vrlo često nisu informisani da svoja prava mogu da ostvare jedino ako reklamaciju podnesu prodavcu i preko njega vode čitav postupak, dakle bez odlazaka u servis ili bilo kakvih drugih radnji po uputu prodavca, koji često svesno uskraćuje zakonska prava kupcu.
Trgovac mora da uvaži zahtev ukoliko je osnovan. Ako to odbija da uradi, onda potrošač treba da se obrati tržišnoj inspekciji.

UGOVOR O DOŽIVOTNOM IZDRŽAVANJU
Ugovorom o doživotnom izdržavanju obavezuje se primalac izdržavanja da se posle njegove smrti na davaoca izdržavanja prenese svojina tačno određenih stvari ili kakva druga prava, a davalac izdržavanja se obavezuje da ga, kao naknadu za to, izdržava i da se brine o njemu do kraja njegovog života i da ga posle smrti sahrani.

POSTUPAK ZA RAZVOD BRAKA
Porodični zakon Republike Srbije propisuje da brak prestaje smrću supružnika, poništenjem i razvodom.
U praksi najčešći slučajevi načina prestanka braka jesu sporazumni razvod braka i razvod po tužbi.
Ako je već došlo do razvoda braka, preporuka naše kancelarije zasnovana na obimnoj dugogodišnjoj praksi jeste da supružnici to učine putem sporazuma, jer u tom slučaju neće biti izloženi…

POSTUPAK RADI PONIŠTAJA OTKAZA
U postupcima po tužbi za poništaj otkaza i naknadu štete usled nezakonitog otkaza, naša kancelarija u skladu sa odredbama Advokatske tarife i Zakona o advokaturi, klijentima nudi zastupanje bez naknade i naplatu naknade za rad advokata na teret tuženog po okončanju spora, u cilju lakšeg ostvarivanja prava naših klijenata koji su otkazom ugroženi i materijalno.