PRAVA POTROŠAČA

Kupci vrlo često  nisu informisani da svoja prava mogu da ostvare jedino ako reklamaciju podnesu prodavcu i preko njega vode čitav postupak, dakle bez odlazaka u servis ili bilo kakvih drugih radnji po uputu prodavca, koji često svesno uskraćuje zakonska prava kupcu.

Trgovac mora da uvaži zahtev ukoliko je osnovan. Ako to odbija da uradi, onda potrošač treba da se obrati tržišnoj inspekciji.

Vaša prava u brojevima

  • 2 godine – imate pravo na opravku i zamenu robe/usluge iako nemate garanciju (reklamacija)
  • 6 meseci – imate pravo da robu koja nije ispravna zamenite ili tražite novac nazad. U tih šest meseci neispravna roba vam može biti i popravljena ali izričito uz vašu saglasnost
  • 8 dana – je rok u kome trgovac mora da odgovori na reklamaciju
  • 14 dana – imate pravo da se predomislite i vratite robu bez ikakvog obrazloženja ali samo ukoliko ste je kupili na daljinu (internet ili TV prodaja i slično)
  • 14 dana – dana je rok u kom je trgovac u obavezi da vam vrati novac za vraćenu robu koja je kupljena na daljinu
  • 15 dana – rok za rešavanje reklamacije (izuzetak su nameštaj i tehnička roba, kada je rok za rešavanje reklamacije 30 dana)
  • 30 dana – rok u kome je trgovac dužan da vam isporuči kupljenu robu (ukoliko nije drugačije ugovoreno) u protivnom je u obavezi da vam vrati novac
  • 30 dana – od dana podnošenja reklamacije je rok u kom trgovac mora da reši prihvaćenu reklamaciju kada su u pitanju tehnička roba i nameštaj
  • 1 godina – od dana podnošenja reklamacije trgovcu je rok u kojem je moguće podneti predlog za  pokretanje vansudskog rešavanja potrošačkih sporova

Koja su najvažnija prava kupca?

Kupac u roku od šest meseci od kupovine ima pravo na povraćaj novca, zamenu za novi proizvod ili popravku.

Kupci vrlo često  nisu informisani da svoja prava mogu da ostvare jedino ako reklamaciju podnesu prodavcu i preko njega vode čitav postupak, dakle bez odlazaka u servis ili bilo kakvih drugih radnji po uputu prodavca, koji često svesno uskraćuje zakonska prava kupcu.

Trgovac mora da uvaži zahtev ukoliko je osnovan. Ako to odbija da uradi, onda potrošač treba da se obrati tržišnoj inspekciji.

 

Potreban vam je pravni savet ?
još korisnih saveta

MOBING

Šta je mobing?

Mobing ili zlostavljanje na radu je svako aktivno ili pasivno ponašanje prema zaposlenom ili grupi zaposlenih kod poslodavca koje se ponavlja…

Pročitajte više »

NOVČANA POTRAŽIVANJA ZAPOSLENIH

Sva novčana potraživanja iz radnog odnosa zastarevaju u roku od tri godine od dana nastanka obaveze, pa je neophodno voditi računa da eventualna dugovanja poslodavca prema zaposlenom budu na vreme izmirena, dok je zaposlenom u suprotnom na raspolaganju tužba radi isplate primanja iz radnog odnosa…

Pročitajte više »

PREKOVREMENI RAD, NOĆNI RAD I RAD U SMENAMA

Prema odredbama Zakona o radu, na zahtev poslodavca, zaposleni je dužan da radi duže od punog radnog vremena u slučaju više sile, iznenadnog povećanja obima posla i u drugim slučajevima kada je neophodno da se u određenom roku završi posao koji nije planiran (u daljem tekstu: prekovremeni rad).

Pročitajte više »
Scroll to Top
Scroll to Top