PRAVA POTROŠAČA

Kupci vrlo često  nisu informisani da svoja prava mogu da ostvare jedino ako reklamaciju podnesu prodavcu i preko njega vode čitav postupak, dakle bez odlazaka u servis ili bilo kakvih drugih radnji po uputu prodavca, koji često svesno uskraćuje zakonska prava kupcu.

Trgovac mora da uvaži zahtev ukoliko je osnovan. Ako to odbija da uradi, onda potrošač treba da se obrati tržišnoj inspekciji.

Vaša prava u brojevima

  • 2 godine – imate pravo na opravku i zamenu robe/usluge iako nemate garanciju (reklamacija)
  • 6 meseci – imate pravo da robu koja nije ispravna zamenite ili tražite novac nazad. U tih šest meseci neispravna roba vam može biti i popravljena ali izričito uz vašu saglasnost
  • 8 dana – je rok u kome trgovac mora da odgovori na reklamaciju
  • 14 dana – imate pravo da se predomislite i vratite robu bez ikakvog obrazloženja ali samo ukoliko ste je kupili na daljinu (internet ili TV prodaja i slično)
  • 14 dana – dana je rok u kom je trgovac u obavezi da vam vrati novac za vraćenu robu koja je kupljena na daljinu
  • 15 dana – rok za rešavanje reklamacije (izuzetak su nameštaj i tehnička roba, kada je rok za rešavanje reklamacije 30 dana)
  • 30 dana – rok u kome je trgovac dužan da vam isporuči kupljenu robu (ukoliko nije drugačije ugovoreno) u protivnom je u obavezi da vam vrati novac
  • 30 dana – od dana podnošenja reklamacije je rok u kom trgovac mora da reši prihvaćenu reklamaciju kada su u pitanju tehnička roba i nameštaj
  • 1 godina – od dana podnošenja reklamacije trgovcu je rok u kojem je moguće podneti predlog za  pokretanje vansudskog rešavanja potrošačkih sporova

Koja su najvažnija prava kupca?

Kupac u roku od šest meseci od kupovine ima pravo na povraćaj novca, zamenu za novi proizvod ili popravku.

Kupci vrlo često  nisu informisani da svoja prava mogu da ostvare jedino ako reklamaciju podnesu prodavcu i preko njega vode čitav postupak, dakle bez odlazaka u servis ili bilo kakvih drugih radnji po uputu prodavca, koji često svesno uskraćuje zakonska prava kupcu.

Trgovac mora da uvaži zahtev ukoliko je osnovan. Ako to odbija da uradi, onda potrošač treba da se obrati tržišnoj inspekciji.

 

Potreban vam je pravni savet ?
još korisnih saveta
Scroll to Top
Scroll to Top